مهرستان سیتی

اخبار و معرفی شهرستان مهرستان و حوزه مکران

۹ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

گزارش تصویری/ مراسم بدرقه کاروان راهیان نور دانش آموزی مهرستان

به گزارش مهرستان سیتی، کاروان راهیان نور دانش آموزی مهرستان با حضور فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج، رئیس آموزش و پرورش مهرستان، علما و روحانیون و خانواده های دانش آموزان در سالن اجتماعات آموزش و پرورش جهت اعزام به مناطق عملیاتی دفاع مقدس بدرقه شدند.

























موافقین ۰ مخالفین ۰

شور حسینی در مهرستان

به گزارش مهرستان سیتی به نقل از با مهرستان، در سومین شب محرم، مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت سیدالشهدا (ع) در مسجد امام حسین (ع) شهر مهرستان برگزار شد.












موافقین ۰ مخالفین ۰

نیروی انتظامی سمبل نظم، امنیت و انضباط اجتماعی است


فرماندار مهرستان:
نیروی انتظامی سمبل نظم، امنیت و انضباط اجتماعی است
فرماندار مهرستان گفت: نیروی انتظامی حافظ نظم و امنیت در جامعه سمبل شجاعت، دلاوری و ایثارگری و اعتماد است.

به گزارش مهرستان سیتی  به نقل از با مهرستان، به مناسبت هفته ناجا همزمان با سراسر کشور، صبحگاه مشترک نیروهای مسلح با حضور فرماندار، امام جمعه و جمعی از  مسئولان شهرستان در  ستاد فرماندهی نیروی انتظامی مهرستان برگزار شد.

فرماندار مهرستان در این آیین با تبریک فرارسیدن هفته نیروی انتظامی، اظهار کرد: نیروی انتظامی در صف مقدم تامین امنیت شهرستان قرار دارد.

رشید پارسایی با اشاره به عملکرد مطلوب نیروی انتظامی در برقراری نظم و امنیت در شهرستان، خاطرنشان کرد: بهترین هدیه و ارمغان نیروهای انتظامی برای جامعه آرامش و احساس امنیت شهروندان می باشد.

وی از زحمات نیروی انتظامی در تامین امنیت و دستگیری افراد مخل امنیت، قدردانی کرد و افزود: ایجاد آرامش و امنیت برای شهروندان از بارزترین وظایف نیروی انتظامی است و خوشبختانه نیروهای انتظامی این امنیت و آرامش را برای مردم منطقه ایجاد کرده اند.

امام جمعه اهل سنت مهرستان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه وظیفه نیروی انتظامی تامین امنیت و آرامش شهروندان است، گفت: تلاش های ارزشمند نیروهای انتظامی در برخورد با بی قانونی برای تامین امنیت شهروندان بسیار با اهمیت است.

مولوی عبدالخالق حسین زهی با بیان اینکه امنیت منطقه به تعامل و همکاری مردم و نیروهای انتظامی وابسته است، تصریح کرد: نقش و مشارکت مردم در امنیت امری مهم است و باید در تامین امنیت مردم و نیروهای انتظامی با هم تعامل و همکاری داشته باشند.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان مهرستان نیز در این مراسم با تشریح عملکرد نیروی انتظامی، گفت: امروز نیروی انتظامی به عنوان یک نیروی مقتدر در کشور مسئول برقراری نظم و انضباط در جامعه است و برای تحقق این امر از همه ابزار ها و توان خویش استفاده می کند.

علیرضا یوسفی با بیان اینکه حفظ حقوق شهروندی از مهمترین اهداف نیروی انتظامی است، افزود: پلیس در انجام تکالیف خود در برخورد با هنجار شکنان قانون را ملاک عمل قرار می دهد.

وی خاطرنشان کرد: افزود: شهروندان می توانند همواره نظرات و پیشنهادات خود را از مجموعه انتظامی با سامانه 197 در جریان بگذارند.

موافقین ۰ مخالفین ۰

سه عنصر اصلی حفظ امنیت

به گزارش مهرستان سیتی  به نقل از پایگاه حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری، یک سرفصل دیگری که مطرح میخواهم بکنم مسئله‌ی امنیّت است... و به نظر من سه بخش هم در اینجا مورد توجّه است:
۱.روحیّه‌ی انقلابی و دینی مردم
۲.دستگاه‌های نظامی و امنیتی
۳.ابزار و وسیله های دفاعی و نظامی
هر کسی این سه عامل را تضعیف کند،به ضرر کشور اقدام کرده است.

موافقین ۰ مخالفین ۰

گزارش تصویری از برگزاری مسابقات فوتسال به مناسبت هفته دفاع مقدس در مهرستان

به گزارش مهرستان سیتی به نقل از با مهرستان،  مسابقات فوتسال به مناسبت هفته دفاع مقدس با شرکت 20 تیم در 4 گروه 5 تیمی در شهرستان مهرستان برگزار شد که در پایان این دور از مسابقات،  تیم های شهید لبسنگی، شهید آزادی و شهید صادقی به ترتیب عناوین اول تا سوم را کسب نمودند و در پایان به تیمهای اول تا سوم لوح وکاپ قهرمانی اهداء گردید.






موافقین ۰ مخالفین ۰

برکت خدا را سرطان‌زا نکنیم!‌

‌آیا از عوارض استفاده از افزودنی‌های غیر مجاز در نان اطلاع دارید و اینکه این افزودنی‌های غیرمجاز منجر به بروز برخی از بیماری‌ها نظیر سرطان خواهد شد؟

به گزارش مهرستان سیتی به نقل از  با مهرستان، پاسخ این پرسش را مینا اسدی کارشناس تغذیه معاونت بهداشتی دانشکده علوم‌پزشکی ساوه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، می‌دهد و نخستین عوارض افزودن‌های غیرمجاز به نان را بروز بیماری‌های قلبی و عروقی بیان می‌کند.

وی جوش شیرین را یکی از افزودنی‌هایی عنوان کرد که به نان اضافه می‌شود و گفت: جوش شیرین باعث بروز کم‌خونی، پوکی استخوان، افزایش جذب فلزات سنگین از جمله سرب و جیوه و ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی بویژه در کودکان و زنان می‌شود.

به گفته اسدی، افزودن جوش‌شیرین به نان باعث جلوگیری از تکمیل فرآیند تخمیر شده و در نتیجه باعث ابتلای افراد به بیماری‌های معده و روده می‌شود.

وی افزود: نان‌های حاوی جوش‌شیرین به دلیل بالا بردن میزان سدیم می‌توانند موجب افزایش فشارخون شوند. جوهر قند یا بلانکیت که برای سفید‌شدن نان استفاده می‌شود، می‌تواند باعث ایجاد دیابت و سرطان شود.

این کارشناس تغذیه در ادامه به ارزش غذایی نان‌های سبوس‌دار اشاره کرد و گفت: ارزش غذایی نان‌های سبوس‌دار(نان‌های تیره) نسبت به نان تهیه شده از آرد سفید بیشتر است، زیرا نان‌های سبوس‌دار دارای فیبر، مواد معدنی مثل آهن و منیزیم و ویتامین‌های گروه "ب" است.

به گفته وی، سبوس مانع جذب سریع قند و چربی مواد غذایی شده و در کنترل قند خون و پیشگیری از دیابت و چاقی مؤثر است. مصرف نان سبوس‌دار باعث پیشگیری از بروز سرطان و بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود.

اسدی اظهار کرد: سبوس گندم آلودگی‌های محیط روده را پاکسازی کرده و موجب درمان و پیشگیری از یبوست می‌شود.

وی تصریح کرد: نان به عنوان قوت غالب، پای ثابت سفره‌های ایرانی است و باید نسبت به سلامت و کیفیت آن توجه بیشتری داشته باشیم، اما متاسفانه افزودنی سرطان‌زای موجود در نان تهدیدی برای سلامت مردم است.

موافقین ۰ مخالفین ۰

امام جمعه اهل سنت مهرستان: دستاوردهای دفاع مقدس به نسل جوان شناسانده شود

امام جمعه اهل سنت مهرستان با بیان اینکه آرامش و امنیت کشور دستاوردهای دفاع مقدس هستند، گفت: دستاوردهای دفاع مقدس به نسل جوان شناسانده شود.

به گزارش مهرستان سیتی، مولوی عبدالخالق حسین زهی در گفت و گو با خبرنگار با مهرستان، با تبریک هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: آرامش، امنیت و استقلال کشور از دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی است، افزود: این دوران از مقاطع کلیدی و سرنوشت ساز کشور به شمار می‌رود.

وی بر شناساندن دستاوردهای انقلاب و دفاع مقدس به نسل امروز تاکید و تصریح کرد: مسئولان فرهنگی و اصحاب رسانه به ویژه صدا و سیمای جمهوری اسلامی باید با ارائه برنامه های جذاب و آموزنده حقایق هشت سال جنگ تحمیلی را به نسل جوان انتقال دهند.

امام جمعه اهل سنت مهرستان با بیان اینکه در طول جنگ تحمیلی کشورهای غربی با حمایت از رژیم بعث عراق در صدد از بین بردن انقلاب اسلامی بودند، بیان کرد: دشمنان از ترس نفوذ انقلاب اسلامی در سایر نقاط دنیا سعی در از بین بردن این انقلاب داشتند.

مولوی حسین زهی، افزود: ملت ایران با تکیه بر نیروی ایمان و توکل بر خدا، در طول این هشت سال هراسی از دشمنان به دل  راه ندادند و در برابر متهاجمان ایستادگی کردند.

وی با بیان اینکه تکریم خانواده شهدا و ایثارگران وظیفه همه مردم است، تاکید کرد: زنده نگهداشتن ارزش و فرهنگ دفاع مقدس در جامعه امری ضروری است
موافقین ۰ مخالفین ۰

در نخستین روز از سال تحصیلی؛ ۳ زنگ مقاومت، مهر و سرشماری در مهرستان نواخته شد

صبح امروز با حضور اعضای شورای اداری، جمعی از مسوولان نظامی و انتظامی، معلمان و دانش آموزان 3 زنگ مقاومت، مهر و سرشماری نفوس و مسکن در شهرستان مهرستان نواخته شد.

به گزارش مهرستان سیتی به نقل از با مهرستان، برای نخستین بار، سه زنگ مقاومت به مناسبت هفته دفاع مقدس، مهر به مناسبت بازگشایی مدارس و سرشماری نفوس و مسکن در نخستین روز از اجرای این طرح کشوری به صورت همزمان و  در مدرسه حضرت مریم و شهید میر حسینی مهرستان نواخته شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان مهرستان در این مراسم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: با توجه به همزمان بودن فصل بازگشایی مدارس و هفته دفاع مقدس، بهترین فرصت است تا یاد و خاطره شهدا و رشادتهای رزمندگان برای نسل جوان و نوجوان جامعه بازگو شود.

محمد عارف بهرامی افزود: تمامیت ارضی، امنیت و آرامش کنونی را مدیون خون شهدا و ایثار رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس هستیم و بر خود واجب می‌دانیم این ایام را همواره به یاد داشته باشیم.

وی تاکید کرد: امروز نسل جوان باید با ادامه دادن راه شهدا ، در این راه قدم بردارند و برای سربلندی و موفقیت کشور تلاش کنند
موافقین ۰ مخالفین ۰

ابر قدرت ها از لباس سبز شما می‌ترسند

به گزارش مهرستان سیتی به نقل از همه با هم، عکس نوشته ترس ابر قدرت ها از لباس سبزهای ایران اسلامی بر روی این ژایگاه خبری قرار گرفت.


موافقین ۰ مخالفین ۰