مهرستان سیتی

اخبار و معرفی شهرستان مهرستان و حوزه مکران

۱۲ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

خروج ۳۷ خانوار زیر پوشش بهزیستی سیب و سوران از چتر حمایتی

http://mehrkhane.com/files/fa/news/1391/11/30/4223_152.jpg
سرپرست اداره بهزیستی شهرستان سیب و سوران گفت: طی سال جاری ۳۷ خانوار از مددجویان بهزیستی شهرستان سیب و سوران به واسطه توانمند شدن از حمایت سازمان خارج شدند.

به گزارش با مهرستان، عبدالعزیز ارباب در گفتگو با خبرنگار با مهرستان اظهار داشت: با تلاش برای اعمال سیاست توانمند‌سازی مددجویان زیرپوشش و خروج از چرخه حمایتی بهزیستی، مددکاران اجتماعی این اداره توانستند با ایجاد اشتغال ۳۷ نفر از مدد‌جویان زیر پوشش را که ۳۷ خانوار محسوب می‌شوند از مستمری‌بگیری و حمایت بهزیستی شهرستان سیب و سوران خارج کنند.

وی افزود: در شش ماه نخست سال جاری ۴۸ مورد وام خود اشتغالی به منظور خودکفایی و توانمندسازی خانوارهای تحت پوشش بهزیستی شهرستان از طرف اداره بهزیستی به مددجویان تعلق گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: با ایجاد اشتغال در شغل‌های خانگی مانند سوزن دوزی، خیاطی، هنرهای دستی و پرورش طیور و دام این تعداد از مددجویان زیر پوشش از مستمری بگیری و حمایت بهزیستی در سال جاری خارج شدند.

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان سیب و سوران، از سیاست های اصلی سازمان بهزیستی را آماده سازی شغلی افراد تحت پوشش اعلام و خاطرنشان کرد: مراحل توانمندسازی از جسمی به روانی و سپس فرهنگی و اجتماعی و در آخر توانمندسازی اقتصادی خانواده در این حوزه مدنظر است که در این راستا باید زیرساخت های آن را مهیا کرد.

ارباب خاطرنشان کرد: برای تحقق این امر حمایت های لازم برای ایجاد کسب و کار، حرفه آموزی و کسب مهارت های زندگی لازم است تا فرد بتواند در شغل خود موفق عمل کند.

وی اظهار داشت: خلاقیت، کارآفرینی، پشتکار و کسب یک تخصص در کنار اطلاعات و آگاهی می تواند از یک خانواده مصرف گرا و وابسته به بهزیستی خانواده ای توانمند بسازد و در این امر مددکاران می توانند تأثیر گذار باشند.

وی با اشاره به نقش موثر مددکاران بهزیستی در توانمندسازی مددجویان، افزود: برخورد اول مددکاران بهزیستی با مددجو و تشخیص درست مشکل مددجو می تواند مسیر زندگی او را عوض کند.

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان سیب و سوران، اظهار داشت: مددکار با راهنمایی مددجو و ارزیابی درست از خانواده و وضعیت اقتصادی مددجو می تواند برنامه درست و مدونی را جهت توانمند سازی و خودکفایی به مددجو ارائه دهد.

وی تاکید کرد: ازاولویت‌های کاری اداره بهزیستی شهرستان سیب و سوران توانمندسازی معلولان، اشتغال و ازدواج مددجویان تحت پوشش است و در این راستا از تمام توان، تجربیات و ظرفیت های موجود بهره می برد.

وی در پایان با اشاره به مشارکت خیرین در رفع مشکلات مددجویان بهزیستی، خاطرنشان کرد: خیران می‌توانند مشارکت بیشتری را در رفع مشکلات و توانمند سازی مددجویان تحت حمایت بهزیستی شهرستان سیب و سوران داشته باشند.

موافقین ۰ مخالفین ۰

شبکه های مجازی در پایین بودن سرانه مطالعه تاثیر گذار هستند

۲۰۱۵۱۰۰۶_۱۱۳۶۴۱

امام جماعت مسجد امام حسین (ع) شهر مهرستان یکی از عوامل پایین بودن سرانه مطالعه در بین افراد جامعه را استفاده گسترده از فضای مجازی دانست.

به گزارش با مهرستان، حجت الاسلام علم سپاهی در گفتگو با خبرنگار با مهرستان با اشاره به اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه اظهار کرد: رشد فرهنگی جامعه منوط به رشد فرهنگ مطالعه در جامعه است.

وی با بیان اینکه آیین اسلام پرچمدار کتاب و کتاب‌خوانی در بین همه جوامع و ادیان بوده است، اذعان کرد: پیدایش و ظهور فناوری های نوین و ورود افراد جامعه به شبکه های مجازی سبب کم رنگ شدن فرهنگ مطالعه در بین جامعه و بخصوص جوانان و نوجوانان شده است.

وی خاطرنشان کرد: تا چند سال قبل خانواده ها اوقات فراغت خود را با دور هم نشستن و شاهنامه خوانی و مطالعه پر می کردند اما حالا به مدد تکنولوژی های موبایلی، شرایط به‌گونه‌ای شده که در جمع یک خانواده اگر چه افراد به ظاهر در کنار هم نشسته اند اما هر کدام در فضایی مجازی با افراد و افکار مطابق میل خود سیر می کنند.

امام جماعت مسجد امام حسین (ع) شهر مهرستان یکی دیگر از پیامدهای استفاده بی رویه از فضاهای مجازی را از بین رفتن کانون گرم خانواده دانست و افزود: امروزه استفاده از فناوری‌هایی نوین بخصوص از طریق گوشی های همراه باعث از بین رفتن کانون گرم خانواده و سردی زوجین و همچنین فرزندان شده است.

حجت الاسلام علم سپاهی با تاکید بر اینکه باید فرایند استفاده صحیح از فضای مجازی در جامعه صورت گیرد، اظهار کرد: با مدیریت جهادی فرهنگی می‌توان فرهنگ استفاده صحیح از فضای مجازی را در جامعه ترویج و این امر را در بین افراد جامعه نهادینه کرد.

وی خاطر نشان کرد: در مدارس و در کانون خانواده، اولیاء و مربیان دانش آموزان می توانند فرهنگ صحیح استفاده از اینترنت را به نسل آینده آموزش دهند.

وی اظهار داشت: با فرهنگ سازی درست می توانیم شرایطی را فراهم کنیم تا از اینترنت و فضای مجازی برای گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی استفاده شود.

امام جماعت مسجد امام حسین (ع) شهر مهرستان در ادامه نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی را ضروری خواند و افزود: با تجلیل از کتاب‌داران و کتاب‌خوانان باید کاری کنیم فرهنگ مطالعه در بین جوانان و نوجوانان که سرمایه های ایران اسلامی هستند نهادینه شود.

وی به تاثیر گذار بودن رسانه ها در بین عموم مردم اشاره و خاطرنشان کرد: رسانه های همگانی نقش بسیاری مهمی در ارتقای سرانه مطالعه و رشد کتابخوانی در بین جامعه دارند و اگر همکاری و تعامل منسجم بین نظام آموزشی و رسانه های همگانی در این راستا وجود داشته باشد شاهد رشد کتابخوانی دربین افراد جامعه خواهیم بود.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰

ساخت خانه‌ای شناور روی آب +تصاویر

این قلعه شناور در ساحل جزیره ونکوور در غرب کانادا قرار دارد.
به گزارش مهرستان سیتی به نقل از خبرنگار باشگاه شبانه باشگاه خبرنگاران جوان ، این قلعه شناور که در ساحل جزیره ونکوور در غرب کانادا قرار دارد، چگونگی زندگی روی شبکه از تور را به خوبی نشان می‌دهد. آدامز 66 ساله و کاترین کینگ 59 ساله در سال 1992 این خانه شناور را ساختند و از آن زمان تا به امروز غذای خود را از راه کشاورزی و صید ماهی تأمین می‌کنند.

این خانه که خانواده کینگ به آن «خلیج آزادی» (Freedom Cove) می‌گویند از 12 سکوی شناور ازجمله یک نمایشگاه هنری، یک فانوس، یک استودیو و 5 گلخانه تشکیل‌شده است. به‌علاوه این جایگاه نزدیک به نیم جریب زمین کشاورزی دارد. خانم و آقای کینگ آب موردنیازشان را در فصل تابستان از آبشاری در همان نزدیکی و در فصل زمستان از محل بارش‌های جوی تأمین می‌کنند. انرژی برق این محوطه نیز از طریق 14 صفحه خورشیدی به دست می‌آمد اما پس‌ازآنکه خراب شدند به‌تازگی یک دستگاه مولد برق جایگزین آن‌ها شده است.

ناگفته نماند خانم کینگ نقاش، نویسنده و موسیقیدان است و آقای آدامز تراشکار.

ساخت خانه‌ای شناور روی آب +تصاویر

ساخت خانه‌ای شناور روی آب +تصاویر

ساخت خانه‌ای شناور روی آب +تصاویر

ساخت خانه‌ای شناور روی آب +تصاویر

ساخت خانه‌ای شناور روی آب +تصاویر

ساخت خانه‌ای شناور روی آب +تصاویر

ساخت خانه‌ای شناور روی آب +تصاویر

ساخت خانه‌ای شناور روی آب +تصاویر

ساخت خانه‌ای شناور روی آب +تصاویر

ساخت خانه‌ای شناور روی آب +تصاویر

ساخت خانه‌ای شناور روی آب +تصاویر

ساخت خانه‌ای شناور روی آب +تصاویر

ساخت خانه‌ای شناور روی آب +تصاویر


انتهای پیام/
موافقین ۰ مخالفین ۰

همه با هم برگزار می کند: مسابقه وبلاگی " من یک بسیجی ام"

به گزارش همه باهم، مرجع وبلاگ نویسان سیستان و بلوچستان مسابقه وبلاگی به مناسبت هفته بسیج برگزار می‌کند، این مسابقه با عنوان " من یک بسیجی ام " از تاریخ 26آبان لغایت 5 آذر سال جاری برگزار میشود.

علاقه مندان میتوانند آثار خود را در محور های:
بسیج و علم، بسیج و استکبار ستیزی، بسیج و شهادت، بسیج و امنیت پایدار، بسیج و فرهنگ، بسیج و جهاد، بسیج و بصیرت، در قالب های یادداشت، دل نوشته، عکس نوشته و پوستر، اینفوگرافیک، مقاله و کلیپ تولید و به آدرس info@baham91.ir ویا در قسمت نظرات این خبر ارسال نمایید.
به آثار برگزیده جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.
موافقین ۰ مخالفین ۰

ناهید؛ بانوی نابینایی که قالی می بافد و زعفران درو می کند

بانوی کارآفرین نابینا می گوید: "تکلیف انسان هایی که نقص عضو ندارند که روشن است، آن ها اساسا حق ندارند که به موفقیت نرسند. اما می خواهم به افرادی که مانند خودم از نعمت دیدن محرومند تاکید کنم که اگر استعدادهای درونی خودشان را بیابند، با توکل برخدا به هر هدفی که اراده کنند، خواهند رسید."
به گزارش با مهرستان به نقل از بسیج سازندگی، رونق کسب و کار در روستای “شاهینی” از توابع کرمانشاه تکیه بر همت بانویی دارد که از نعمت بینایی محروم است. ناهید شیخی پور روشندلی همه فن حریف است که توانسته در یکی از روستاهای استان کرمانشاه علاوه بر اعضای خانواده اش، برای زنان روستایی نیز اشتغالزایی کند. قالی بافی، گلدوزی، خیاطی، پرورش قارچ، تولید عرقیات از گیاهان دارویی، فرآوری زیتون، تولید کود ارگانیک ورمی کمپوست و کشت زعفران زمینه های فعالیت این بانوی روستایی است.
ناهید شیخی پور درباره تحصیلاتش، می گوید: “من به صورت مادرزادی نابینا بودم. از وقتی که یادم می آید دوست داشتم مثل سایر بچه ها باشم و دلم نمی خواست نقص عضو باعث عقب ماندنم از دیگران شود. به همین دلیل با وجود مشقت های زیاد با همه توان درس می خواندم. در روستا امکاناتی برای تحصیل یک فرد نابینا وجود نداشت و رفت و آمد به شهر هم برایم مشکل بود. بنابراین بعد از یادگیری خط بریل به صورت آزاد و بدون معلم مطالعه و تمرین می کردم و در نهایت سال ۸۴ از طریق آموزش از راه دور دیپلم گرفتم.”
قالیبافی در تاریکی
او درباره نحوه ورودش به عرصه تولید و کسب و کار می گوید: “با توجه به نابینایی ام، متوجه شدم که یکی از حوزه هایی که بهتر می توانم در آن فعالیت کنم، عرصه صنایع دستی و قالی بافی است. کار قالی بافی را از سال ۸۱ با کمک سازمان جهاد کشاورزی شروع و با توجه به علاقه ای که داشتم در مدت یک هفته به طور کامل یاد گرفتم. در سال ۸۲ در تهران با نقشه برجسته قالی بافی ویژه نابینایان آشنا شدم و با کمک یک مربی دلسوز به نام خانم برنا همه قواعد آن را فرا گرفتم. از آن تاریخ تا امروز تابلو فرش های زیادی بافتم و فروختم، تعدادی از آنها را هم به موزه فرش تهران فرستادم و یکی از آنها را در جریان سفر مقام معظم رهبری به کرمانشاه به ایشان هدیه کردم. برای بافتن قالی و تابلو فرش ابتدا توسط دوستانم کار نقشه خوانی انجام می شود سپس خودم با استفاده از دستگاه تایپی که از طریق استانداری و بهزیستی در اختیارم قرار گرفته، به خط بریل تبدیل می کنم و با کدگذاری برای رنگ ها  به راحتی کار بافتن را انجام می دهم.”
ناهید شیخی پور می افزاید: “از درآمد کار قالیبافی راضی هستم اما دوست داشتم برای بیکاری اعضای خانواده و نیز مردم روستا به ویژه در فصل زمستان که کشاورزی از رونق می افتد، فکری بکنم. به همین دلیل بعد از گذراندن دوره های پرورش قارچ و تولید ورمی کمپوست به همراه زنان روستایی کارگاه تولید قارچ و کمپوست راه اندازی کردیم. در همین کارگاه کار فرآوری زیتون و تولید عرقیات گیاهی را هم انجام می دهیم و سود خوبی دارد.”
5
کشت زعفران زندگی مان را تغییر داد
کشت زعفران یکی دیگر از عرصه های فعالیت خانم شیخی پور است. او در این باره می گوید: “با مطالعاتی که انجام دادم متوجه شدم که از یک سو کشت زعفران درآمد بسیار زیادی دارد و از سوی دیگر با خاک و آب و هوای روستای ما سازگار است. به همین دلیل در زمین های خانوادگی کار کشت زعفران را هم شروع کردم و علاوه بر آن به سایر روستائیان هم توصیه کردم که زعفران بکارند. ترویج کشت زعفران باعث تغییر سطح زندگی مردم روستای “شاهینی” شد و از این بابت خیلی خوشحالم. در کشت زعفران از کود تولیدی کارگاه استفاده می کنیم، استفاده از کود ارگانیک و ۱۰۰ درصد طبیعی ورمی کمپوست هم میزان محصول تولیدی را افزایش داده و هم کیفیت بهتری رقم زده است.”
ناهید شیخی پور به همراه جمعی از زنان روستایی برای راه اندازی کارگاه بسته بندی محصولات کشاورزی موفق به دربافت تسهیلات حمایتی از جهاد سازندگی، صندوق مهر و بسیج سازندگی شده است. او در این باره می گوید: “محصولات کشاورزی اگر در بسته بندی های مناسب عرضه شوند، بازار بهتر و ارزش بیشتری پیدا می کنند. به همین دلیل قصد داریم در روستا یک کارگاه بسته بندی بسازیم و دستگاه صنایع تبدیلی بسته بندی بخریم، تسهیلات لازم را هم دریافت کرده ایم. اگر بتوانیم برند مناسبی برای زعفران تولیدی روستا به ثبت برسانیم و محصولات را به خوبی بسته بندی کنیم، به راحتی می توانیم زعفران را به عراق صادر کنیم.”
نابینایی را به عنوان یک مانع به رسمیت نمی شناسم
آیا این رسیدگی به این همه مشغله با وجود نابینایی، برای ناهید شیخی پور کار سختی نیست؟ او در پاسخ تاکید می کند: “هیچ وقت نابینایی خودم را به عنوان یک مانع در برابر رسیدن به موفقیت، به رسمیت نشناختم. بلکه اعتقادم براین است هر کس بخواهد کاری را به سرانجام برساند، حتما می تواند، فقط کافی است تلاش و همت لازم را بکار بگیرد. من هم با توکل بر خدا و پشتیبانی خانواده وهمیاری دوستان در روستا اقدام به راه اندازی کسب وکار برای دختران روستایی کردم و خوشبختانه تا به حال هم موفق بوده ایم.”
خانم شیخی پور می افزاید: “اگر اهل کار باشیم، کار زیاد است! در غیر این صورت اگر فکر کنیم که منظور از کار همان پشت میزنشینی و استخدام است، آینده ای جز شکست در انتظارمان نخواهد بود. ایران خاک حاصلخیزی دارد، لااقل در روستا که اغلب مردم زمین کشاورزی در اختیار دارند، بی کاری معنایی ندارد. با حضور در دوره های آموزشی که جهاد کشاورزی، بسیج سازندگی، سازمان فنی و حرفه ای، بهزیستی و انجمن نابینایان برگزار می کنند حتما می توان راهی برای درآمدزایی کسب کرد.”
او اضافه می کند: “تکلیف انسان هایی که نقص عضو ندارند که روشن است، آن ها اساسا حق ندارند که به موفقیت نرسند. اما می خواهم به افرادی که مانند خودم از نعمت دیدن محرومند تاکید کنم که اگر استعدادهای درونی خودشان را بیابند، با توکل برخدا به هر هدفی که اراده کنند، خواهند رسید
موافقین ۰ مخالفین ۰

گزارش تصویری از حضور حماسی مردم مهرستان در راهپیمایی ۱۳ آبان

به گزارش با مهرستان، همزمان در سراسر کشور مراسم راهپیمایی با شکوه ۱۳ آبان، از ساعت ۸ صبح با حضور مسئولان شهرستان، روحانیون، اقشار مختلف مردم، دانش آموزان و با شعار «مرگ بر آمریکا»، در شهر مهرستان آغاز شد  


.

۲۰۱۵۱۱۰۴_۰۸۰۵۲۵

۲۰۱۵۱۱۰۴_۰۸۰۶۳۵

۲۰۱۵۱۱۰۴_۰۸۰۶۴۹

۲۰۱۵۱۱۰۴_۰۸۰۸۴۷

۲۰۱۵۱۱۰۴_۰۸۱۱۳۹

۲۰۱۵۱۱۰۴_۰۸۱۲۰۹

۲۰۱۵۱۱۰۴_۰۸۳۳۳۳

۲۰۱۵۱۱۰۴_۰۸۴۲۰۱

۲۰۱۵۱۱۰۴_۰۸۰۶۲۷

۲۰۱۵۱۱۰۴_۰۸۰۸۱۲

۲۰۱۵۱۱۰۴_۰۸۰۸۲۴

۲۰۱۵۱۱۰۴_۰۸۰۸۳۴

۲۰۱۵۱۱۰۴_۰۸۱۳۳۰

۲۰۱۵۱۱۰۴_۰۸۱۳۳۲

۲۰۱۵۱۱۰۴_۰۸۱۳۳۷

۲۰۱۵۱۱۰۴_۰۸۱۶۳۸

۲۰۱۵۱۱۰۴_۰۸۱۶۵۲
موافقین ۰ مخالفین ۰

پویش چرا مرگ بر آمریکا؟

به گزارش با مهرستان، مردم شهرستان مهرستان به پویش "چرا مرگ بر آمریکا" پیوستند.

دست نوشته های این پویش به شرح ذیل می باشد.

شما هم به این کمپین بپیوندید و عکس نوشته های خود را به آدرس info@baham91.ir ارسال نمایید.



۱-۱



۲-۲



۳-۳



۴-۴
موافقین ۰ مخالفین ۰

برگزاری مسابقات فوتسال کارمندان در سیب و سوران

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان سیب و سوران از برگزاری مسابقات فوتسال کارمندان به مناسبت روز سیزده آبان خبر داد.

به گزارش با مهرستان، محمد رضا خاکی زهی ضمن گرامیداشت فرا رسیدن یوم الله سیزده آبان با اعلام این خبر افزود: به مناسبت فرا رسیدن ۱۳ آبان و روز دانش آموز یک دوره مسابقه فوتسال کارمندان با همکاری تربیت بدنی ناحیه مقاومت بسیج سپاه و آموزش و پرورش شهرستان سیب و سوران برگزار می شود.
وی افزود: این مسابقات با شرکت ۸ تیم در سالن ورزشی پهلوان تختی شهر سوران برگزار خواهد شد.
وی به تیم های شرکت کننده در این مسابقات اشاره و خاطرنشان کرد: در این دوره از مسابقات تیم های سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، آموزش و پرورش، جهاد، اداره برق، شهرداری، سازمان تربیت و بدنی و اداره راه و شهرسازی شهرستان سیب و سوران شرکت دارند.
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان سیب و سوران با اشاره به اهداف برگزاری این مسابقات تصریح کرد: این دور از مسابقات به منظور افزایش روحیه پرسنل و ترویج فرهنگ ورزش در بین کارکنان برگزار می شود.
وی افزود: ورزش موجب آمادگی جسمی و روحی کارکنان و همچنین میزان بازدهی و فعالیت مفید کارمندان را تا چندین برابر افزایش خواهد داد.
خاکی زهی به اهمیت ورزش در سلامت جسمانی و روحی کارمندان اشاره و تاکید کرد: کارمندان برای حفظ سلامت جسمانی، روحی و روانی خود بایستی به مسئله ورزش توجه ویژه ای داشته باشند.
وی افزود: از آنجائیکه کارمندان در یک محیط شلوغ و پر استرس و اضطراب فعالیت می نمایند و همچنین تحرک کمی دارند، نیاز مبرم است تا این قشر برای پیشگیری از بروز بیماری های خطرناک به امر ورزش روی آورند.

موافقین ۰ مخالفین ۰

عکس نوشته / تناقض گویی در گفتار مسئولان هسته ای

به گزارش با مهرستان، براساس برجام ایران پذیرفته که تعداد سانتریفیوژها را کاهش دهد اما در این خصوص تناقض‌گویی در گفتار مسئولان هسته ای کشورمان همچنان ادامه دارد. در همین رابطه علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی روز گذشته در مصاحبه با خبرگزاری کیودو گفت: که ایران اجرای توافق هسته‌ای را با جمع آوری شماری از سانتریفیوژهای خود در تاسیسات هسته‌ای نطنز آغاز کرده است و اما شب گذشته سید عباس عراقچی رییس کمیسیون برجام در وزارت خارجه در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به آغاز اجرای اقدامات ایران طبق برجام گفت: هنوز هیچ سانتریفیوژی جمع آوری نشده است و سازمان انرژی اتمی در حال فراهم کردن مقدمات کار است. ممکن است در چند روز آینده جمع آوری سانتریفیوژها آغاز شود.

این پایگاه خبری عکس نوشته “تناقض گویی در گفتار مسئولان هسته ای ” را جهت دانلود روی این پایگاه قرار داد.



۱۱۱۱۱۱

موافقین ۰ مخالفین ۰

فرماندار مهرستان؛ ۱۳ آبان ایستادگی در برابر زیاده خواهی های آمریکا است

فرماندار شهرستان مهرستان گفت: ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار و شیطان بزرگ و سمبل آزادگی و ایستادگی مردم ایران در زیاده خواهی های آمریکا است.به گزارش با مهرستان، رشید پارسایی ضمن گرامیداشت فرا رسیدن یوم الله سیزده آبان اظهار داشت: ۱۳ آبان روزی است که ۷ هزار دانش آموز با اجتماع بزرگ خود در دانشگاه تهران حماسه بزرگی در تاریخ انقلاب رقم زدند.
وی در خصوص تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام (ره) و فرموده های امام نسبت به جاسوسی آمریکا افزود: در این روز کل جهان به ماهیت واقعی آمریکا پی بردند.
وی ادامه داد: راهپیمایی ۱۳ آبان همزمان با سراسر کشور روز چهارشنبه ساعت ۹ صبح در شهرستان مهرستان برگزار خواهد شد.
پارسایی با اشاره به مسیر برگزاری راهپیمایی خاطرنشان کرد: مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان از محل فرمانداری مهرستان آغاز و تا میدان دانش ادامه خواهد داشت.
فرماندار شهرستان مهرستان با اشاره به اینکه مردم ولایتمدار شهرستان مهرستان همیشه در صحنه های انقلاب حضور دارند، تصریح کرد: راهپیمایی امسال روز ۱۳ آبان باید با شکوه تر از سال های گذشته برگزار شود.
وی افزود: مردم با حضور خود در این راهپیمایی مشت محکمی بر دهان استبکار، یاوه گویان، طمعکاران و اجانب زورگو خواهند زد.
پارسایی با اشاره به اینکه امنیت امروز ایران اسلامی را مدیون خون شهدا هستیم، اظهار داشت: رشادت ها و فداکاری های این شهدا باید برای جامعه و نسل جوان امروز تبیین شود.
فرماندار شهرستان مهرستان بر لزوم همکاری دستگاههای اجرایی شهرستان و علمای اهل تسنن و شیعه در برگزاری راهپیمایی ۱۳ آبان تاکید و افزود: استفاده از همه ظرفیت ها و پتانسیل های دستگاههای اجرایی شهرستان در برگزاری مطلوب راهپیمایی ۱۳ آبان لازم و ضروری است.
موافقین ۰ مخالفین ۰

کمپین فریاد دستها/عکس

پس از استقبال پر شور اقشار مختلف مردم از پویش مردمی " #پیامی_آورده_اند " در لبیک به پیام استقامت دست های بسته شهدای غواص و در آستانه 13 آبان روز بین المللی مبارزه با استکبار جهانی، این بار در پویش" #چرا_مرگ_بر_آمریکا؟ " دست های باز مردم جنایات امریکا را فریاد می زنند.

موافقین ۰ مخالفین ۰

پویش مجازی "حادثه منا نباید فراوش شود"

به گزارش همه با هم به نقل از سایت حرف تو، در راستای پیگیری حادثه منا موج وبلاگی "حادثه منا نباید فراموش شود" در فضای مجازی ایجاد شد.

اپیزود اول:

دو روباه درون یک چاهی گرفتار شدند،بلافاصله گروه های امداد به همراه خبرنگاران رسانه های مختلف برای پوشش خبری این اتفاق به منطقه اعزام میشوند. گروه امداد با تمامی تجهیزات خود تلاش میکنند تا این حیوانات به سلامت از چاه بیرون بیاید.بالاخره بعد از ساعت ها تلاش یکی از روبه ها را نجات میدهند ولی روباه دیگر کشته میشود

فردای ان روز روزنامه های سایت های خبری و شبکه های تلویزیونی این اتفاق را مخابره میکنند و سازمان های حقوق بشری و دفاع از حقوق حیوانات بیانیه صادر میکنند که چرا باید این اتفاق بیفتد و روباهی درون چاهی در شهربیفتد...

اپیزود دوم:

حدود 7000 هزار نفر انسان در حادثه منا به علت بی تدبیری آل سعودی بر اثر فشار جمعیت و تشنگی زیر دست پا از دنیا میروند، دولت عربستان هیچ اقدامی سازنده ای برای نجات این افراد گرفتار انجام نمیدهد.همچنین از کمک رسانی گروه های امداد ایران جلوگیری به عمل میاید. همچنین از سوی سازمان های حقوق بشری و صلیب سرخ هیچ واکنشی صورت نمیگیرد.رسانه های غربی هم در یک بایکوت خبری به اخبار دیگر مثل گرفتار شدن دو روباه در یک چاه میپردازند. تا کنون هم عده زیادی از زائران مفقود هستند و هیچ سازمان حقوق بشری به این موضوع نمیپردازد...



بیانات رهبری در دیدار با معلمان 12/02/75

(امروز، قدرتهای اهریمنی و شیطانی - یعنی همین که شما به آن استکبار میگویید و مظهرش امریکاست - علیه بشریت و ارزشهای انسانی قیام کرده‌اند. برای اینها، جان میلیونها انسان اهمیت ندارد. شما دیدید که اسرائیل در ظرف پانزده شانزده روز، دهها هزار نفر را کشت و زخمی و آواره و آشفته کرد و داغهایی آفرید؛ ولی خم به ابروی استکبار جهانی نیامد. همینهایی که وقتی گربه‌ای داخل چاه فلان خانه میافتد، از روی ریاکاری، دستگاههایشان را بسیج و پولهایی را خرج میکنند که این گربه را که یک حیوان است، از داخل چاه نجات دهند! یا گاهی اوقات، تظاهر به انسان دوستی میکنند که ماها هم که اینها را خوب میشناسیم، گاهی اوقات واقعاً شک میکنیم که عجب، آیا این همه اظهار دلسوزی راست است؟! این قدر اینها ریاکاری میکنند!)

بیانات رهبری در دیدار با مسئولان حج 94/07/27:

(دستگاه‌های دروغگو و منافق مدعی حقوق بشر و همچنین دولت‌های غربی که گاهی برای کشته شدن یک نفر جنجال فراوانی در دنیا بر پا می‌کنند، در این ماجرا به نفع دولت رفیق خود سکوت محض کردند.
این مدعیان حقوق بشر اگر صداقت داشتند، باید پاسخگویی، جبران خسارت، تضمین عدم‌تکرار و مجازات عاملان این فاجعه را مطالبه می‌کردند.
این مسئله نباید به سکوت و فراموشی بگذرد و باید تا سال‌ها در مجامع جهانی مطرح شود و نقطه‌ی آماج این حرکت نیز باید دولت‌های غربی و سازمان‌های مدعی حقوق بشر باشند.)

به همین منظور و با هدف آگاه سازی رسانه ای و محکومیت این قبیل اتفاقات، فعالان رسانه ای ضمن پوشش این خبر،محکومیت خود را در رابطه با این اتفاق ناگوار و ریا کاری رسانه های غربی را در نظرات این مطلب اعلام نمایند.



لیست افرادی که این پویش را امضا نمودند:

حمید رضا پیرهادی
موافقین ۰ مخالفین ۰