مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهرستان گفت: با توجه به کاهش نزولات جوی و افت سطح آب سفره های زیر زمینی در منطقه اجرای طرح های نوین آبیاری کشاورزی در دستور کار است.

 ۵

به گزارش مهرستان سیتی به نقل از  با مهرستان نعمت الله قنبرزهی گرگیج  در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: با توجه به کمبود منابع آبی و خشکسالی های اخیر، استفاده بهینه در آب در کشاورزی و اجرای سیستم های نوین آبیاری به عنوان یک ضرورت و اولویت، در دستور کار جهاد کشاورزی شهرستان مهرستان قرار دارد.

وی با اشاره به اراضی زیر کشت در مهرستان، خاطرنشان کرد: ۱۰ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی مهرستان زیر کشت انواع محصولات زراعی و باغی است.

وی ادامه داد: ۵ هزار و ۷۰۰ هکتار از این اراضی به محصولات زراعی و ۵ هزار هکتار نیز به انواع باغ های خرما، انگور و انار اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه تولید سالیانه خرما در این شهرستان ۱۸ هزار تن است، افزود: بیش از ۹۰ درصد خرمای تولیدی این شهرستان از نوع مضافتی است که مرغوبترین نوع خرما در منطقه را شامل می شود.

وی با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های بخش کشاورزی شهرستان مهرستان، خاطرنشان کرد: منابع آبی و خاک مناسب در شهرستان، از ظرفیت های مهم برای توسعه و گسترش بخش کشاورزی و باغی در منطقه  است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهرستانبا بیان اینکه با توجه به بخش کشاورزی می توان زمینه رونق کشاورزی را در منطقه ایجاد کرد، افزود:  برنامه ریزی و توجه به بخش کشاورزی  و مدیریت بهینه آب های سطحی باعث رونق کشاورزی در شهرستان می شود.

قنبرزهی گرگیج با اشاره به نقش فعالیت های کشاورزی در ایجاد اشتغال پایدار در منطقه اظهار کرد: فعالیت‌های کشاورزی و دامداری در این شهرستان  زمینه اشتغال زایی پایدار را به همراه داشته است و نیاز است تا مسئولان از این فرصت ها و قابلیت ها در مناطق مختلف حمایت های بیشتری به عمل آورند.