مدیر کمیته امداد شهرستان سیب و سوران از برگزاری کارگاه آموزشی طرح مدیریت ازدواج ویژه مددجویان در این شهرستان خبر داد.

IMG-20151217-WA0046


به گزارش با مهرستان، لعل بخش دهواری با بیان این مطلب در گفت و گو با خبرنگار با مهرستان اظهار داشت: یکی از اهداف اصلی کمیته امداد سیب و سوران تقویت بنیان خانواده و سلامت خانواده های تحت حمایت این نهاد انقلابی است.
وی افزود: در همین راستا کمیته امداد شهرستان سیب و سوران اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی طرح مدیریت ازدواج برای مددجویان تحت حمایت کرده است.
وی ادامه داد: در این کارگاه آموزشی به بیان مسائل و مشکلات قبل از ازدواج، حین ازدواج و بعد از ازدواج پرداخته شد.
وی خاطرنشان کرد: این دوره آموزشی با هدف ارتقای دانش و آگاهی تمام جنبه های زندگی، درک متقابل، آموزش روش های حل اختلاف بین همسران و آموزش مهارت زندگی، در ساختمان اداری کمیته امداد شهر سوران برگزار شد.


IMG-20160107-WA0005[1]


دهواری اظهار داشت: اساتید مجرب، روحانیون و مشاورین در این کارگاه آموزشی با ارائه مشاوره های فرهنگی و دینی آموزش ها و مهارت های مورد نیاز را به مددجویان شرکت کننده در این کارگاه ارائه کردند.
وی خاطرنشان کرد: اساتید و مشاورین همچنین در خصوص مسائل و احکام شرعی ویژه ازدواج و بعد از ازدواج نیز مطالبی را برای مددجویان ارائه کردند.
وی افزود: در این دوره ‌آموزشی مددجویان همچنین با نحوه برخورد با مشکلات زندگی، شیوه همسرداری، مدیریت اقتصاد خانواده، نحوه تعامل با خانواده همسر، تربیت فرزند و… آشنا شدند.
مدیر کمیته امداد شهرستان سیب و سوران تصریح کرد: اهداف اصلی و اولیه این طرح تشویق مددجویان به ازدواج آسان و به دور از تجملات و ترغیب به سادگی در برگزاری مراسم ازدواج و آموزش شیوه های مدیریت خانواده بوده است.
وی اظهار داشت: خدمت بی‌منت به مددجویان و مساعدت به زوج‌های جوان زیر پوشش با هدف کمک به تأمین جهیزیه و معیشت آنان، با ایجاد ساز و کارهای مناسب در راستای تسهیل در ازدواج از مهم‌ترین اولویت خادمان کمیته امداد در سیب و سوران است.
دهواری در پایان از خیرین و نیکوکاران خواست با اهدای کمک‌های خود به مراکز نیکوکاری و کمیته امداد این شهرستان زمینه ازدواج آسان زوج‌های جوان این شهرستان را فراهم کنند.