رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان مهرستان از بازگشایی مسیر جدید مهرستان به دهستان ایرافشان از توابع بخش آشار خبر داد.

n00064460-b



به گزارش با مهرستان، محمدصالح بارانزهی با اشاره به بازگشایی مسیر جدید مهرستان به دهستان ایرافشان در گفت و گو با خبرنگار با مهرستان گفت: طول مسیر بازگشایی شده در مجموع ۷۰ کیلومتر است که از روستای دیهی آغاز و به دهستان ایرافشان ختم میشود.

وی به مزایای این جاده اشاره و تصریح کرد: طول این مسیر در محور اصلی از شهر مهرستان به کافه بلوچی و آشار و از آنجا به ایرافشان ۱۰۰ کیلومتر است که با بازگشایی مسیر جدید طول مسافت این محور به ۳۰ کیلومتر کاهش یافته است.

وی افزود: علاوه بر کاهش مسیر ، کاهش مصرف سوخت خودرو، کاهش اتلاف زمان، توسعه گردشگری، رونق روستاهای مسیر جاده از دیگر مزایای این پروژه است.

بارانزهی با بیان اینکه ۱۰ روستا از این مسیر جدید بهره مند می شوند، خاطرنشان کرد: با بازگشایی این مسیر جدید تعداد ۱۰ روستا و ۱۰۰ خانوار ساکن در این روستاها از مسیر جدید ایاب و ذهاب بهره مند می شوند.

رئیس اداره راه و شهرسازی مهرستان در خصوص اعتبار هزینه شده برای بازگشایی این محور گفت: از زمان آغاز به کار این پروژه تا کنون مبلغ ۲میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی هزینه شده است.

وی در پایان از آمادگی نیروهای راه و شهرسازی شهرستان مهرستان برای خدمت رسانی خبر داد و خاطرنشان کرد: اداره راه و شهرسازی شهرستان مهرستان در راستای توسعه و پیشرفت شهرستان و ایجاد راه های دسترسی استاندارد و مطلوب برای شهروندان از هیچ تلاشی دریغ نمی کند و در این راستا از تمام ظرفیت ها و پتانسیل های موجود بهره می برد.